top of page

ОБЩИ УСЛОВИЯ

за сключване на договори за покупко-продажба от разстояние

Настоящите Общи условия, наричани за кратко ОБУД, ведно със съдържанието на електронния магазин, базиран и достъпен на уебстраницата на адрес https://aeterna.bg/ наричан по-долу „Сайта” или “Сайтът”, публикуван в интернет пространството и управляван от търговеца “ЕТЕРНА ФАРМ” ООД - дружество с ограничена отговорност, учредено съгласно Търговски закон на Република България и вписано в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията на Република България, с ЕИК -207505950, рег. № за нуждите на ЗДДС BG207505950, седалище и адрес на на управление: гр. Пловдив, район Централен, пощенски код 4002, ул.”Страцин” №5, адрес на електронна поща – office@aeterna.bg, тел. +359898838185, наричано по-долу “администратора”, “търговеца” или “продавача”,  съставляват съответна информация по чл.47, ал.1 от Закон за защита на потребителите и чл.4 от Закон за електронната търговия на Република България и уреждат отношенията между търговеца, от една страна, като продавач и потребителят, ползващ услугите на сайта, от друга страна, по повод предлагането, сключването и изпълнението, и прекратяването на договори за покупко-продажба от разстояние с предмет–предлаганите за продажба от търговеца продукти в електронния магазин.

1. Дефиниции

Използваните термини, в настоящите общи условия, ще имат следното значение:

 

Търговец (администратор, продавач) –  “ЕТЕРНА ФАРМ” ООД - дружество с ограничена отговорност, учредено съгласно Търговски закон на Република България и вписано в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията на Република България, с ЕИК -207505950, рег. № за нуждите на ЗДДС BG207505950, седалище и адрес на на управление: гр. Пловдив, район Централен, пощенски код 4002, ул.”Страцин” №5, адрес на електронна поща – office@aeterna.bg, тел. +359898838185;

 

Потребител - означава всяко Физически лице, навършило 18 години и разполагащо с пълна правоспособност, както и всяко Юридическо лице, действащо чрез законния му представител;

 

Електронен магазин – сайта на адрес https://aeterna.bg/ и поддомейните му;

Еднократна поръчка -  отнася се до сключване на договор за покупко-продажба от разстояние на Продукт(и) чрез Сайта,  между търговеца от една страна, като продавач и потребителя, от друга, като купувач,  след безусловно приемане на Общите условия за ползване на сайта (ОБУ) и настоящите Общи условия за сключване на договори за покупко-продажба от разстояние (ОБУД), от страна на последния, която сделка ще се счита за окончателна между страните и същата може да бъде отказана от потребителя – физическо лице едностранно, само при условията, определени в Раздел 5 уреждащ правото на отказ на потребителя.

 

Абонаментна поръчка (абонамент с карта, абонамент с наложен платеж): отнася се до сключване на договор за покупко-продажба от разстояние със задължение за три на брой периодични - ежемесечни доставки на Продукт(и), между търговеца от една страна, като продавач и потребителя, от друга, като купувач, който от своя страна се задължава да извършва периодични – ежемесечни  плащания  на продажната цена на поръчания продукт(и), след безусловно приемане на настоящите ОБУ и ОБУД, която сделка ще се счита за окончателна и същата може да бъде отказана от потребителя – физическо лице едностранно, само при условията, определени в Раздел 5 уреждащ правото на отказ на потребителя.

 

Поръчка – отнася се до еднократна поръчка или абонаментна поръчка (абонамент с карта, абонамент с наложен платеж)

 

Продукти - продуктите, които се предлагат за продажба сайта, с определена цена и се визуализират с описание и функционална възможност за добавянето им във виртуална “потребителска кошница” и могат да бъдат закупени от разстояние;


Цена - цената за една бройка от даден продукт, предложена от търговеца и посочена в съответната валута с начислен данък добавена стойност, визуализирана до съответния продукт с арабски цифри;

 

Обща цена - общата цена, която се генерира автоматично във виртуалната кошница за няколко бройки от един или различни избрани продукти, посочена в съответната валута с начислен данък добавена стойност;

 

Дължима сума - сборът от дължимата цена/обща цена за избрания/ите продукт/продукти с начислен данък добавена стойност и разходите по доставката, ако са включени такива от търговеца;

 

Доставка - куриерска услуга извършвана от трето лице “Спиди” АД по възлагане на търговеца, в изпълнение на задълженията му по сключения договор от разстояние, с предмет фактическо доставяне на закупения продукт до посочения от потребителя адрес за доставяне на територията на Република България;

 

Наложен платеж - услуга по смисъла на §1, т.12 от Допълнителните разпоредби на Закон за пощенските услуги, при която пратката, съдържаща продуктите – предмет на поръчката, се доставя на получателя срещу задължението за заплащане на определената от подателя (търговеца) дължима сума по сключения договор за покупко-продажба от разстояние, която услуга се предоставя “Спиди” АД по възлагане на търговеца;

 

Лични данни - данните по смисъла на Общия Регламент за защита на личните данни (ЕС)2016/679 в сила от 25.05.2018 г.;

2. Авторски права и права на индустриална собственост

Сайта и неговото съдържание, включително, но не само, представляват обекти на авторски права и права на индустриална собственост на търговеца, респективно на трети лица.

AETERNA е словен елемент на регистрирана комбинирана търговска марка ae AETERNA, върху която търговеца притежава изключителни права за територията на Република Българя, подлежащи на съответната защита, гарантирана му от Закон за марките и търговските означения на Република България.

 

В сайта са обозначени и търговски марки – собственост на трети лица върху съставките - включени в съдържанието на предлаганите продукти, следователно същите са обект на защита.

 

Достъпът до и използването на Сайта не представлява прехвърляне  на права по какъвто и да е начин, следователно, на Потребителя е забранено да участва в каквито и да е действия или постъпки, които могат пряко или косвено да нарушат правата върху интелектуална и индустриална собственост на търговеца.

3. Предмет на договора за покупко-продажба от разстояние

3.1.Търговеца предлага за продажба от разстояние на потребителя и продава еднократно – еднократна поръчка или със задължение за периодични доставки – абонамента поръчка, и извършва за своя сметка еднократно или с периодични доставка/и, чрез куриер, на избран/и от потребителя продукт/и, след приемане на ОБУ и ОБУД чрез маркиране на интерактивни полета /check box/ и натискане на съответния интерактивен бутон от страна на последния, с указване по прозрачен и подходящ начин за възникване на задължение за заплащане на дължимата сума - цена по направената еднократна поръчка или абонаментна такава.

 

3.2.Търговецът потвърждава без забавяне съответно направената поръчка, като изпраща на потребителя на траен носител – електронно съобщение до  посочения от последния адрес на електронна поща, което съобщение съдържа най-малко номера на поръчката, нейния предмет и заплатената или дължима от потребителя сума. Търговеца си запазва правото да не потвърди направената от потребителя поръчка в случай, че посоченият адрес на доставка е извън територията на Република България и/или потребителят не е приел ОБУ, ОБУД и Политиката за поверителност на дружеството и/или при липса на складови наличности от даден поръчан продукт. При непотвърждаване, търговецът следва да уведоми потребителя и да възстанови – върне, без необосновано забавяне платената от потребителя цена.


3.3.Потребителят се задължава да заплати дължимата сума по свой избор, чрез указаните от търговеца методи на плащане, а именно: чрез кредитна или дебитна карта, използвайки виртуален пос терминал на сайта или в брой, чрез “наложен платеж”.

 

 3.4.Търговецът се задължава да достави продуктите за своя сметка, чрез трето лице - куриер на потребителя на посочения в поръчката адрес.

 

3.5.Адресът на доставка следва задължително да е на територията на Република България.

 

3.6.Рискът от случайното погиване или повреждане на поръчания продукт/и преминава върху купувача, тоест върху потребителя в момента на фактическото предаване на продукта/продуктите от куриера на потребителя или на лице, което е получило пратката от името на последния.

4. Действия по сключване и изпълнение на договор за покупко-продажба от разстояние от страна на потребителя и търговец

4.1. При посещение на сайта и пазаруване от страна на потребител, същият добавя избрания от него продукт във виртуална “потребителска кошница” чрез съответно натискане на интерактивни бутони визуализирани на екрана на оборудването му, а именно: “еднократна поръчка”, “абонамент с карта” и “абонамент с наложен платеж”,   като избраният продукт се запазва автоматично и визуализира във виртуалната потребителска кошница с предлаганата от търговеца цена. При това положение, потребителят с натискане на съответните интерактивни бутони обозначени със знаци +/- може да управлява съдържанието на кошницата, променяйки бройките на избрания продукт, както и да го премахне изцяло от нея,  натискайки интерактивен бутон със символ - кошче за отпадъци. Той може да се връща назад и да избира друг вид поръчка.  При натискане на бутони “абонамент с карта” или “абонамент с наложен платеж”, потребителят получава възможност да закупи избрания продукт/и с преференциална - намалена цена, за разлика от цената на продукта при еднократна поръчка, като се ангажира да заплаща ежемесечно дължимата от него цена на доставените му и поръчани продукт/и включително и в следващите два месеца, считано от месеца, в който е направена абонаментната поръчка. 

 

4.2.За да поръча успешно продуктите пред търговеца,  потребителят следва да предостави и попълни в съответните полета определена информация,  включваща задължително и лични данни, а именно: валиден адрес на електронна поща; собствено име и фамилия; телефон за контакт; детайли за мястото на доставката – държава, адрес, град, област, пощенски код. Ако потребителят желае да получи доставка на продукта в офис на куриера Спиди, следва в нарочно падащо поле да бъде попълнено “СПИДИ” и съответното населено място, например СПИДИ СОФИЯ.  След това Потребителят следва да натисне интерактивен бутон “продължи” и да маркира/отбележи в отворения му нов прозорец интерактивно кръгло поле метод и срок на доставката, чрез посочения куриер и да продължи към опциите за метод на плащане чрез кредитна или дебитна карта,  или чрез наложен платеж, като избере една от тях.  В случай, че бъде избрано плащане с карта,  следва потребителят да попълни в съответните полета, номер на валидна банкова карта, така както същият е посочен върху пластиката на картата, месец и година на изтичане на нейната валидност, посочени върху пластиката, както и CVV/CVC код, състоящ се от 3-4 цифри и намиращ се обикновено на задната страна на пластиката на картата и имената на картодържателя, така както същите са изписани върху пластиката. Сайтът предлага и виртуално меню за попълване на адрес за нуждите на фактуриране, когато последният е различен от адреса на доставката. За плащанията в електронна среда, както и сигурност на връзката използваме решения на stripe.com за повече информация виж ОБУ.

 

4.3.Така генерираната от потребителя поръчка се финализира и извърша от последния със задължително отбелязване в нарочни интерактивни полета (checkbox/чекбокс) съгласие с Общите условия за ползване на сайта (ОБУ) и настоящите ОБУД, както и с натискане на интерактивен бутон “ Направете поръчка и платете”. Следователно без приемане на ОБУ и ОБУД чрез посочените интерактивни действия – попълване на чекбоксове и натискане на посочения бутон, поръчващият потребител не може да финализира своята поръчка.

 

4.4.С натискане на посочения бутон, “Направете поръчка и платете”, в случай, че потребителят е избрал метод за плащане “наложен платеж”, същият се задължава да заплати дължимата сума, включваща цената на продуктите и разходите за доставката им, ако има такива, при фактическо получаване на продукта. Когато е генерирана и завършена “абонаментна поръчка с наложен платеж, потребителят се задължава да заплаща ежемесечно в брой цената на доставения му продукт/и при тяхното получаване, включително и в следващите два месеца, следващи месеца на извършване на поръчката.

 

4.5.С натискане на посочения бутон, “ Направете поръчка и платете”, в случай на избран метод на плащане чрез карта, последната се задължава автоматично при еднократна поръчка, чрез дебитиране на платежната сметка, към която е свързана използваната карта, чрез която е извършено плащане.

 

4.6.В случай на абонаментна поръчка, с избран метод на плащане чрез банкова карта, при натискане на посочения бутон “ Направете поръчка и платете” банковата карта се задължава автоматично чрез дебитиране на платежната сметка, към която е свързана картата с дължимата сума на продукта/продуктите доставяни през първия месец – тоест месеца на поръчката и автоматично на съответната дата през следващите го два месеца. За избягване на спорове между страните, използваният в тази разпоредба израз “съответната дата” е числото на дата, на която е била финализирана поръчката от потребителя, а ако същата е финализирана на 31-во число на месеца, съответната дата за задължаване на използваната карта, през следващите два месеца е последното число на втория и съответно на третия месец.

 

4.7.В електронния магазин до всеки един предлаган за продажба от разстояние продукт са посочени ясно единични цени в съответната официална валута, използвана в Република България, с начислен данък добавена стойност при еднократна поръчка и съответно при абонаментна поръчка. Цената при абонамента поръчка винаги е по-ниска от цената при еднократна поръчка. Всички обявени и визуализирани цени на стоките обвързват доставчика от момента на тяхното публикуване – визуализиране до съответния продукт в сайта, като търговецът си запазва правото едностранно да ги променя по всяко време без предварително уведомление до потребителите. Това право на търговеца обаче, НЕ може да засегне - цената на продукт/и – предмет на  вече извършена - финализирана от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка.

 

4.8.При генериране на еднократна поръчка, преди нейното финализиране, потребителят може да използва промоционален код (промокод), състоящ се от цифри, букви и/или знаци, с въвеждането на който той получава отстъпка от цената - намаление на последната. Промоционалният код дава стандартна отстъпка от 15% (петнадесет процента) намаление от цената. Един промокод може да се използва еднократно, ако това изрично е посочено при получаване на промокода или многократно.  Потребителят може да се сдобие с промокод по следните начини:

 

-чрез абониране за електронния бюлетин на търговеца с предоставяне на свой адрес на електронна поща, на който да получи промокода, както и периодично посочения бюлетин и всякакви други съобщения от последния свързани с маркетинг и реклама на предлаганите в сайта продукти, за целта потребителят следва да попълни адрес на електронна поща във визуализиран прозорец на екрана с послание “вземи своя промокод” и да отбележи съгласието си, че предоставения от него адрес на електронна поща, ще се обработва от търговеца за целите на директния маркетинг;

 

-като го узнае от реклами на търговеца, разпространявани в интернет пространството;

 

-като го узнае от публикации на трети лица – инфлуенсъри, разпространявани в интернет пространството;

4.9. Договорът за покупко-продажба продажба от разстояние с предмет – поръчаните от потребителя продукти, обвързва търговеца от момента на изричното потвърждаване на направената поръчка, от страна на последния. За потвърждаване на поръчката, търговецът изпраща до потребителя изрично електронно съобщение, съгласно чл.3.2, чрез електронна поща. За избягване на всякакви спорове между страните, потребителят приема, че доставчикът ще бъде обвързан с направения от първия поръчка, само ако доставчикът е потвърдил съответната поръчка по уговорения ред с настоящите ОБУД.

4.10.Търговецът ще счита за валидна всяка една поръчка, съответно абонаментна поръчка, извършена  от потребител на сайта, като извършена от  името и за сметка на лицето, чийто лични данни са попълнени при генериране и финализиране на поръчката и/или чийто данни са въведени, като картодържател при плащане с карта, независимо дали тази поръчка е направена фактически и лично от същото лице или не.

4.11.Продуктите – предмет на поръчката, заедно с фискален бон и/или фактура, когато това е приложимо,  се доставят чрез куриер -  “Спиди” АД (Спиди), до посочения от потребителя адрес за доставка на територията на Република България.

4.12.Продуктите, заедно с придружаващите ги финансови – първични счетоводни документи,  се предават на потребителя срещу подпис от страна на последния или на лице, което получава пратката от името на потребителя. При невъзможност за фактическо предаване на пратката при първо посещение на посочения от потребителя адрес, не по вина на Доставчика и/или на куриера - Спиди (в случай че няма никой на адреса и др. подобни), куриерът или търговеца полага усилие да се свърже с потребителя на посочения от последния телефон в рамките на 2 /два/ работни дни, за да бъде уточнен нов момент за извършване на доставката. При невъзможност за доставка в това число и  при втори опит, не по вина на Доставчика и/или куриера и при виновно бездействие от страна на потребителя, възпрепятстващо предаването/получаването на поръчан продукт/и, търговецът се освобождава от задължението му на продавач да достави и предаде фактически поръчан/ите продукт/и в сроковете посочени в следващия чл.4.12. на потребителя. В последния случай сключеният договор за покупко-продажба от разстояние,  се счита за развален по вина на потребителя, като търговецът може да търси от него обезщетение за всички свои вреди и пропуснати ползи. Развалянето има във всички случаи обратно действие, което означава че всяка страна връща на другата полученото по сключения договор от разстояние с изключение на абонаментната поръчка, при която развалянето е с действие за напред от момента на разваляне.


4.13. Сроковете за доставка на закупените продукти са от един до три работни дни,  в зависимост от направения избор от страна на потребителя, считано от датата на потвърждаване на поръчката от страна на търговеца.

4.14. При предаване на пратката, Потребителят или лицето, което получава последната са длъжни да подпишат придружаващите пратката документи, предоставени от куриера и да направят преглед за наличие на явни недостатъци и несъотвествие на закупеният продукт със съществените изисквания съобразно договора за покупко-продажба и приложимото право. Ако липсват възражения при приемане на продукта/продуктите, се счита че последният/последните са предадени надлежно с придружаващите  документи и не страда/т от явни недостатъци.

5.Право на отказ

5.1.Съгласно чл. 50 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП), потребителят – физическо лице,  има право да се откаже от сключения договор за покупко-продажба от разстояние, без да посочва причина за това свое решение, без да дължи обезщетение или неустойка на търговеца и без да заплаща, каквито и да е разходи, с изключение на разходите по доставката и тези предвидени по закон,  в 14-дневен срок, считано от датата на получаване на пратката. За да упражни добросъвестно правото на отказ,  потребителят не следва да отваря закупения продукт/продукти или да нарушава или да поврежда тяхната опаковка. При отворен продукт или нарушена или повредена опаковка,  правото на отказ е неоснователно и ще бъде отхвърлено правомерно от търговеца.

 

5.2. Потребителят – юридическо лице, НЕ разполага с описаното право на отказ.


6.Стандартни указания за отказ към потребител – физическо лице
Право на отказ от договора, сключен от разстояние.
I.Имате право да се откажете от договор, сключен от разстояние, без да посочвате конкретни причини за това ваше решение, в срок 14 дни.
II. Срокът за отказ е 14  дни считано от датата, на която Вие или трето лице, различно от превозвача, сте получили фактически стоките или при договор, съгласно който потребителят поръчва много стоки с една поръчка, които се доставят поотделно: датата, на която Вие или трето лице, различно от превозвача, сте получили фактически последната стока. За да упражните правото си на отказ, трябва да уведомите търговеца за Вашето име, географски адрес и ако имате такива, телефонен номер, имейл и за решението си да се откажете от договора с изрично и недвусмислено заявление, например писмо, изпратено по пощата до адреса на търговеца или до електронна поща на последния: office@aeterna.bg

III. Действие на отказа. Ако се откажете правомерно от сключен договор от разстояние, търговеца ще Ви възстанови всички плащания, които е получил от Вас, включително разходите за извършената доставка (с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от Вас начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от нас чрез куриерска услуга на ”Спиди” АД), без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 дни,  считано от датата, на която ни информирате за Вашето решение за отказ от настоящия договор. Ще извършим възстановяването на дължимата парична сума съобразно използвания от вас начин на плащане на цената или съобразно вашите инструкции и желание: по банков път, чрез наложен платеж в брой; Бъдете информирани, че търговецът има право да отложи възстановяването на плащанията до фактическото получаване на стоките обратно от Вас без нарушаване, повреждане или отваряне на техните опаковки. Очакваме да ни изпратите или да върнете обратно стоките без неоправдано забавяне, във вид и състоянието, в което са ви изпратени от нас, без нарушаване, повреждане или отваряне  на техните опаковки и при всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) дни след деня, в който сте ни информирали за отказа си от настоящия договор. Срокът се счита за спазен, ако ни изпратите обратно стоките преди изтичането на 14-дневния срок. В противен случай, няма да Ви възстанови платената му цена.

 

7. Права на потребителя-физическо лице при несъответствие на закупените продукти – предмет на сключения договор от разстояние
7.1. В случаите на несъответствие на закупения/те продукт/и с договора за продажба, по смисъла на съответно приложимите разпоредби от Закон за защита на потребителите и на  чл. 27 и чл. 28 Закон за предоставяне на цифровото съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки, потребителят – физическо лице има следните права:

  • да предяви рекламация, като поиска продавача да приведе стоката в съответствие с договора, чрез нейната замяна с друга идентична на рекламираната;

  • да получи пропорционално намаление на цената;

  • да развали договора за покупко-продажба;

7.2. Потребителят може по свой избор да упражни правото си на рекламация писмено на посочения по-горе адрес на електронна поща, най-късно 24 месеца от получаване на продукта. В случай, че срокът на годност на продукта изтича преди посочения 24 месечен срок, рекламацията се прави най-късно в срока на годност. За упражняване на правото на рекламация, потребителят следва да представи пред продавача в четлив формат: доказателство за извършената покупко-продажба – фискален бон, съответно фактура,  да посочи накратко и обосновано несъответствието на продукта с уговореното в договора за покупко-продажба и съществените изисквания и да върне фактически на продавача закупения продукт/и. Продавачът се произнася по рекламационната претенция в срок от един месец, от получаването й на посочения адрес на електронна поща,  като в същия срок при основателна претенция той заменя рекламирания продукт с друг и го изпраща на потребителя. В случай, че несъответствието с уговореното в договора за покупко-продажба на рекламирания продукт е предизвикано след продажбата и предаване на продукта на потребителя, в резултат от неправилно съхранение на продукта или други небрежни действия или бездействия на потребителя,  рекламацията няма да бъде уважена от търговеца. Същата няма да бъде уважена и при непредставяне на фискален бон, съответно фактура, ако има издадена такава, или на рекламирания/те продукт/и.

7.3.Потребителят има право на пропорционално намаляване на цената или да развали договора за покупко-продажба, чрез писмено изявление на посочените по-горе адреси, в това число и на посочения адрес на електронна поща, в следните случаи:

-Продавачът неоснователно е отказал да замени стоката, при надлежно и основателно предявена рекламация;

-Въпреки извършената замяна, новодоставеният продукт отново не съответства с договора за покупко-продажба;

-Несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба;

7.4.При цялостно или частично разваляне на договора в хипотезите описани в пункт 7.3, потребителят следва да върне закупения продукт/продукти без забавяне в срок не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която потребителят е уведомил продавача, за решението си да развали договора . При основателно разваляне на договора за покупко-продажба - Продавачът възстановява на потребителя платената му крайна цена, след получаване на продукта/продуктите или след представяне на надлежно доказателство за тяхното изпращане от потребителя към продавача. Търговецът използва същото средство за заплащане, чрез което е получил цената от потребителя.

7.5.Всички транспортни и всякакви други разходи по връщането, в това число и експедирането на Стоката по повод на основателно упражняване на правото на рекламация или правото на разваляне на договора за покупко-продажба са изцяло за сметка на търговеца, а при връщане в резултат на упражняване на право на отказ от договора за покупко-продажба по смисъла на раздел 5 и раздел 6 от тези общи условия, са за сметка на потребителя. До момента на обратното предаване на Стоката от страна на Потребителя, на Доставчика, рискът от случайното й погиване или повреждане се носи изцяло от Потребителя.

7.3. При връщане на продукт/и, при отказ, рекламация или разваляне на  договора,  потребителят следва да изпрати същите обратно на търговеца на адрес: гр. Пловдив, п.к. 4002, район Централен, ул.”Страцин” №5, с посочване на телефон за контакт.

 

8. Уведомление за поверителност

8.1.На основание чл.13 и чл.14 от Регламент (ЕС) 2016/679 в сила от 25.05.2018 г., “ЕТЕРНА ФАРМ” ООД - дружество с ограничена отговорност, учредено съгласно Търговски закон на Република България и вписано в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията на Република България, с ЕИК -207505950, рег. № за нуждите на ЗДДС BG207505950, седалище и адрес на на управление: гр. Пловдив, район Централен, пощенски код 4002, ул.”Страцин” №5, адрес на електронна поща – office@aeterna.bg, тел. +359898838185, ви уведомява, че ще обработва лични данни предоставени от потребителите или автоматично, и ще има качество на администратор на лични данни по смисъла на Регламент (ЕС) 2016/679 в сила от 25.05.2018 г. и  Закона за защита на личните данни. Администратора уведомява потребителя, че ще извършва обработване на личните данни на последния в качеството му на субект на тези данни, законосъобразно и в съответствие с Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките на администратора – търговеца.

8.2. Предоставянето на лични данни с цел успешно генериране на поръчка и сключване на договор от разстояние е необходимо условие за финализиране на поръчката. Непредоставянето на лични данни от страна на субектите ще води до невъзможност за пазаруване чрез уеб страницата и финализиране на поръчки, респективно сключване на договори от разстояние с продавача.

8.3.Непредоставянето на съгласие от страна на потребителя за използване на някои от “бисквитките” може да доведе до затруднено използване на уеб страницата или по – точно до невъзможност за използване функционалностите на сайта, невъзможност за осигуряване на сигурността на връзката, невъзможност за получаване на промоционални кодове за отстъпки.

8.4.В останалите случаи представянето на лични данни от страна на субекта на данните не е задължително и е доброволен акт на конкретно решение и изразено информирано съгласие от страна на последния в резултат на предварително предоставена прозрачна и в разбираем вид информация от страна на търговеца.

8.5.За повече информация относно: правното основание за обработване на личните данни на потребителите; целите на обработване; видовете лични данни – предмет на обработване; срокът на съхранението им от страна на търговеца; достъпът на трети лица – получатели  на данни: “обработващи”, “администратори” и “трета страна”,  до личните данни на потребителите; последицата от непредоставянето им на търговеца от страна на потребителя; трансфера на данни – предаването им към трети страни извън Европейското икономическо пространство; както и относно правата на субектите на лични данни, предвидени в Регламент (ЕС) 2016/679 в сила от 25.05.2018 г. и  Закона за защита на личните данни и тяхното надлежно упражняване, може да разгледате в Политика за поверителност и Политика за бисквитките, на  търговеца, публикувани надлежно в сайта.

9. Разрешаване на спорове

9.1.В случай на възникнали спорове от или във връзка със сключването, действието, изпълнението, прекратяването или развалянето на договорите за покупко-продажба от разстояние чрез сайта, страните ще положат усилия за разрешаването им с провеждане на добросъвестни преговори.

9.2.В случай,  че страните не успеят да постигнат споразумение, спорът между тях се решава окончателно от компетентния български съд в гр. Пловдив, Република България

9.3.В случай, че засегнатият от спора потребител е физическо лице, спорът може да бъде отнесен пред Съда по неговия постоянен или настоящ адрес.

9.4.Алтернативно на предвидената възможност на потребителя в 9.3,  в случаи на всякакви спорове с търговеца, потребителят – физическо лице има право да се обърне за разрешаването им и към: Европейската он-лайн платформата за разрешаване на спорове ( платформата ОРС ) на адрес:

 https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=BG,

или

пред съответната Секторна или Обща помирителна комисия към Комисия за защита на потребителите със седалище и адрес: гр. София 1000, ул.”Врабча” №1, етажи 3-5, тел. 02/9330565, тел. 0700 111 22, за потребители, ползващи гласови услуги от мобилни оператори тел. *2211; факс 029884218;  интернет страница www.kzp.bg;  e-mail: info@kzp.bg .

9.5.Споровете между търговеца и потребителя – юридическо лице се решават по общия пред пред родово компетентния съд в гр.Пловдив.

 

10.Заключителни разпоредби

10.1. За всички неуредени в настоящите Общи условия въпроси, включително и за отговорността за недостатъци на продуктите на търговеца към потребителя – юридическо лице се прилагат разпоредбите на Закон за електронната търговия, Закон за задълженията и договорите.

 

10.2.Търговецът има право да променя настоящите общи условия по всяко време, като публикува направените изменения в електронния си магазин своевременно,  без да уведомява за това потребителите. Изменените общи условия имат дествие занапред от дата на публикяването.
 

10.3. Тези ОБУД, както и Общите условия за достъп и ползване на сайта /ОБУ/,  Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките представляват цялостното споразумение между Потребителя и Администратора на сайта относно използването на Сайта.

Последна редакция 01.06.2025 г. - Изтегли документa на траен носител

bottom of page